METRO: Last Light
bestdownload
هرچی از بازی بخوای

اگر این گفته كه "هنر برداشتی از زندگی است" درست باشد، پس هیچ یك از ما دوست نداریم در اكراین زندگی كنیم. بازی قبلی 4A Games یعنی METRO 2033 فضایی به شدت متروك داشت كه از روی كتابی با همین نام از دمیتری گلوخوسکی (Dmitry A. Glukhovsky) ساخته شده بود. این بازی در مسكو و با مضمونی آخرالزمانی اتفاق می افتاد كه نجات یافتگان آن به سیستم زیرزمینی شهر پناه برده بودند كه فضایی مرده و بی رنگ داشت. حالا این سازنده اكراینی ادامه ای برای بازی خود آماده كرده كه METRO: Last Light نام دارد.

آقای دین شارپ (Dean Sharpe) تهیه كننده بازی می گوید: "امكان ندارد كه این بازی بتواند جای دیگری به غیر از اكراین ساخته شود، چون اكراین جایی غمناك و خوف برانگیز است. اكراین به اندازه جهنم غمناك است، خصوصاً در زمستان. به تازگی من دستگاهی كه نور خورشید مصنوعی تولید می كند، تهیه كردم تا روزی چند ساعت جلوی آن بنشینم تا مبادا سرانجام خودم را با گلوله بكشم." واقعاً این دیدگاه فوق العاده ای در صنعت بازی است. این موضوع وقتی بیشتر مشخص می شود كه نمایش METRO: Last Light همزمان با Saints Row پخش شد كه در آمریكا ساخته می شود و ما با این دو بازی می فهمیم كه آن ها در یك دنیای دیگر زندگی می كنند. اگر هنوز از فضای این بازی سر در نیاورده اید، پیشنهاد می كنیم METRO 2033 را تجربه كنید تا درك درستی از Last Light پیدا كنید كه درست بعد از نسخه قبل اتفاق می افتد.

كار گلوخوسکی به قدری خوب بود كه ادامه ای برای رمان خود با نام METRO 2034 بنویسد كه در ابتدا اسم اصلی بازی هم همین بود، اما ساختار داستان طوری بود كه برای یك بازی خوب عمل نمی كرد. پس سازندگان با كمك نویسنده شروع به نوشتن داستان كردند. داستان بدین شکل است كه مردم هنوز زیر زمین گیر كرده اند و همه به نوعی منتظر مرگ هستند. آن ها وجود خود را آنقدر بی معنی می دانند كه به سختی بیش از 500 متر از جایی كه به دنیا آمده اند، می روند. جنگ هنوز ادامه دارد و مجودات زیادی در شب، لرزه بر تن می اندازند. هیولاهای جهش یافته ای كه خود اكراینی ها عادت دارند آن ها را موجودات غیر متعارف بنامند.

طبق گفته راوی داستان، هنوز رگه هایی از امید روی زمین پیدا می شود. هوا هنوز برای تنفس پاك نیست و استفاده از ماسک هوا همچنان ضروری است، ولی یخ ها در حال ذوب شدن هستند و شایعه شده كه خورشید بر فراز آسمان آمده و نورش به قدری است كه بشود به آن امید داشت. بازی روی PC نمایش داده شد كه باز هم با گرافیك خیره كننده خود قدرت نمایی كرد. METRO 2033 بازی ای بود كه صد درصد برای اجرا آن به یك كارت گرافیك جدید نیاز داشتید و دنباله آن هم به همین ترتیب است. چراغ قوه شخصیت اول، نوری به شدت واقعی تولید می كند و تاریكی نقشی اساسی را ایفا می كند. بخش مخفی كاری بازی بسیار قوی كار شده و در جای جای بازی اتفاق می افتد و Cut-Sceneهای طولانی هم برای بازی در نظر گرفته شده اند.

صداهای خوفناك و فریادهای روسی همچنان در بازی هستند. بزرگترین مشكل METRO 2033 در مكانیزم تیراندازی آن بود و به نظر می رسد که این موضوع اینبار به درستی اصلاح شده كه خیلی عمیق تر و البته خشن تر كار شده است. محیط، پس از برخورد گلوله به خوبی واكنش نشان می دهد كه در حین مبارزات این موضوع، محیط ها را خیلی واقعی نشان می دهد. این بازی همچنان در اصل یك Survival Horror است كه تعداد زیادی اسلحه در آن وجود دارند و هنوز هم تیر به عنوان واحد پولی حساب می شود. اگر چه نیمی از بازی در زیر زمین اتفاق می افتد، ولی در سرتاسر بازی حس استرسی به سبك تم آخرالزمانی روسی ها در آن حس می شود . این بازی Mad Max و یا Fallout 3 نیست. دین شارپ می گوید: "فكر می كنم دید غربی ها به آخرالزمان بیشتر در رابطه با تكنولوژی و یا جنگ است.

این بازی بیشتر در مورد فرهنگ اكراین و روسیه و بیشتر وابسته به علم ماوراءالطبیعه است كه پر از روح و جن است و این موضوعات بیشتر موارد داستان را شكل می دهند." به نظر می رسد که همه چیز از جمله بازیسازی در اكراین فرق دارد. در حالیكه مقایسه های زیادی بین این بازی و بازی همشهری آن یعنی S.T.A.L.K.E.R وجود دارند، ولی بازی قبلی نشان داد كه آن ها پتانسیل ساخت یك دنباله را هم دارند. قرار است در این شماره ایستگاه های جدیدی طراحی شوند و بخش چندنفره هم در بازی وجود داشته باشد كه در بازی قبلی وجود نداشت. آن ها دلیل فقدان این بخش در بازی قبلی را نداشتن تیم كافی اعلام كرده اند. THQ به 4A Games گفته كه بازی را ادامه دهند و اینبار عنوانی بهتر بسازند و آن ها هم در عوض تبلیغات بسیار بهتری در زمینه بازاریابی انجام خواهند داد. شارپ می گوید: "امیدوارم مخاطبان غربی بیشتری را به بازی جذب كنیم. فكر می كنم نكاتی در بازیسازی اروپای شرقی وجود دارد كه آمریكایی ها از آن خوششان بیاید."

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 24 / 3 / 1390برچسب:METRO: Last,Light,
ارسال توسط شاهرخ

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 41200
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1